BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Šiandien paskelbti tyrimo apie privačią lietuvių filantropiją (žr.

Statistika sako, kad Lietuvoje gyvena 2 625 409 15-74 metų amžiaus gyventojai. Pasak tyrimo, 61 proc. jų per metus paaukojo vidutiniškai 29 Lt. Tai vos pustrečio lito per mėnesį. Viską sudauginus, gaunasi augiau nei 46,4 mln. litų privačių žmonių suteikiamos paramos per metus. Tarsi ir nemažai.
Vienok Statistikos departamentas sako, kad 2009 m. fiziniai asmenys ir anonimai Lietuvoje suteikė maždaug 28,3 mln. paramos (iš jos 22,7 mln. Lt – pinigais). 2010 kriziniais metais aukojimas vargu ar augo, tad kyla klausimas, kodėl skaičiai skiriasi beveik dvigubai.
„Verslo žinių“ duomenimis, Lietuvoje yra 20 300 savanoriškų (visuomeninių, nevyriausybinių, visuomenei naudingą darbą dirbančių ne pelno) organizacijų. Kiekvienai gautųsi po 2400 litų. Tikrai nedaug. O kur dar Katalikų bažnyčia ir kitos religinės bendrijos, profsąjungos ir partijos. Paramą gali gauti ir biudžetinės įstaigos… Žinoma, kiekviena organizacija negauna žmonių paramos, bet tikslių duomenų neturime (nors tikėtina, kad norėdami galėtume turėti). Telieka tik spėlioti, kiek organizacijų realiai dalinasi žmonių paramos pyragą, ir kokio didumo gabalėliai kiekvienai atitenka.
Žinoma, 12 proc. dirbančiųjų pasinaudoja galimybe pervesti 2 proc. savo sumokėto gyventojų pajamų mokesčio. Tie 39 milijonai gan svariai prisideda prie žmonių paramos. Tačiau akivaizdu, kad lyginant su verslo bendrovių parama ar ES struktūrine ak kitokia tarptautine parama, privati filantropija yra labai sekti ir turėtų būti skatinama. Tam reikėtų grįžti prie gyventojų pajamų mokesčių lengvatos, kuri galėtų paskatinti labiau pasiturinčius aukoti didesnes sumas.

Rodyk draugams

Ką daryti?

2011-07-20

Patarkit, protingieji kurmiai. Va planuoju netolimoj ateityje valgydamas už 4 litus per dieną eksperimentuoti ir šių bandymų rezultatais dalintis.

Tik va bėda - blogas.lt, skirtingai nei prieš gerus metus, nebeatrodo gera vieta informacija dalintis.

Nežinau, ar tik man vienam, ar ir visiems, buvo iškilusių bėdų su spamu. OK, dabar yra Akismet, bet turėjau privargti, kol išvaliau 10 000 vienetų šlamšto.

Dabar - kažkokios naujos bėdos - su pele rašant blogą praktiškai nieko nebegaliu nuveikti. Teksto su pele neina pažymėti. Hyperlinkų nekelia. Meniu neišskleidžia. Nuotraukų įkelti nebeleidžia. Ištrinti senų nuotrukų nedudoa. Tekstą išsaugant elgiasi keistai, įspėja paliksiantis puslapį, po ko neaišku, užseivino ar ne. PRO toplistuose nepasirodau, nors esu ir susimokėjęs, už laikinamas atrodo pakankamai…

Žodžiu vienu - už-kni-sa!

Bet kodėl taip yra? Ar čia man vienam, ar čia visiems? Kiek ilgai tai tęsis? Ir ką daryti?

Rašyti į info@blogas.lt? Pabandysiu žinoma, bet kažkodėl daug nesitikiu.

Tad kokai išeitis? Laukti ir tikėtis, kad susitvarkys? Bėgti kur nors (į popo.lt, livejournal.com ar pan)? Dalintis Delfi Pilietyje at 15min? Apsiriboti facebook’u ir kitais soc. tinklais? 

Patarkite, protingieji kurmiai, komentaruose - labai prašau.

Rodyk draugams

Sunkiai lengva

2011-07-19

Po pusmetį trukusių prisiruošimų ir įsikalbinėjamų galop ėmiausi laikytis dietos. Žinia, mėgstančiam gaminti ir valgyti, polinkį į atsargų atidėjimą vyrui netrunka iš lengvojo krašto puolėjo tapti sumo imtynininku.

Krepšinio aikštelėje Shaquille‘o svoris gal ir padeda ginantis savo baudos aikštelėje, bet vis labiau trukdo aštriau užpulti ir aukščiau pašokti, greičiau dyla sąnariai, nekalbant apie „pompą“. Duomenys rodo, kad dėl viršsvorio mano kūnas tarsi 7 metais biologiškai senesnis, o tai žinia nieko gero.

Dietologas paskaičiavo, kad tokiam diktam vyrui kaip aš tvarkingai metant svorį reikia valgyti iki 2100 kcal per dieną. Skamba visai nemažai, juolab kad bent pusvalanduką sportuojant kasdien taip turėtų nukristi 5 kg per mėnesį.

Po pirmos savaitės patirties, galima pasakyti kelis dalykus. Minusai:

1. Dieta atima laiko. Praktiškai visą maistą turi ruošti pats, svertis svarstyklėmis. Visuomenines maitinimo įstaigas bent kuriam laikui teks pamiršt.
2. Dieta gyvenimą verčia sanatorija. Ir ne gerąja to žodžio prasme. Valgyti pagal grafiką, dažnai prėskai, niekada pakankamai. Vien vandeniu su citrina ar pu-erh‘u seilėtekio nesustabdysi. Žinoma, gyventi galima, bet energijos mažiau, gyvenimo dinamika lėtėja, o vakare būni piktc. Su draugais mieste ar vakarėlyje esi priverstas keistai elgtis ir aiškintis.
3. Dieta nepadeda taupyti. Nors maisto suvalgai mažiau, ingredientai brangesni. Po 50 g sūrio ar 120 g krūtinėlės lengvai nenusipirksi.

Pliusai? Nežinau, ar smunkančias kelnes galima laikyti pliusu, bet lengvumo ir geresnės (tikėkimės) sveikatos privalumai turtėtų pasimatyti ilgesniame laikotarpyje.

Ką reiktų keisti?

Pirma – išimti iš valgiaraščio keistus patiekalus, kurie valgymą paverčia „baltymų, angliavandenių ir riebalų priėmimo procedūra“.

Antra – geriau paaiškinti, kas visgi svarbu – nevartoti kažkokių produktų ar jų derinių, vartoti tiksliai nustatytą kalorijų kiekį, ar kaip ten. Nes vienur nurodant tikslius gramus ir produktus, kitur paliekant pačiam nuspręsti, ką reiškia „mėgstamos daržovės“ ar „porcija“.

Galop, sunku sriubą ar plovą gaminti kartą per savaitę po vieną porciją 200 gramų – reiktų įvertinti, kad kai neretai praktiškai valgyti tą patį dvi dienas iš eilės. Žinoma, pusryčius ir užkandžius galima kaitalioti dažniau.

Žodžiu – keletą mėnesių taip gal ir galima pagyventi. Tolimesniems laikotarpiams norėtųsi daugiau kūrybos ir džiaugsmo virtuvėje…

Ir dar - įdomu, ar pavyktų laikantis dietos pramisti už 4 litus per dieną (http://ilgius.blogas.lt/tag/maistui-4-ltd)? Gal pabandom? Ką manote Jūs?

Rodyk draugams