BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Sunkiai lengva

2011-07-19

Po pusmetį trukusių prisiruošimų ir įsikalbinėjamų galop ėmiausi laikytis dietos. Žinia, mėgstančiam gaminti ir valgyti, polinkį į atsargų atidėjimą vyrui netrunka iš lengvojo krašto puolėjo tapti sumo imtynininku.

Krepšinio aikštelėje Shaquille‘o svoris gal ir padeda ginantis savo baudos aikštelėje, bet vis labiau trukdo aštriau užpulti ir aukščiau pašokti, greičiau dyla sąnariai, nekalbant apie „pompą“. Duomenys rodo, kad dėl viršsvorio mano kūnas tarsi 7 metais biologiškai senesnis, o tai žinia nieko gero.

Dietologas paskaičiavo, kad tokiam diktam vyrui kaip aš tvarkingai metant svorį reikia valgyti iki 2100 kcal per dieną. Skamba visai nemažai, juolab kad bent pusvalanduką sportuojant kasdien taip turėtų nukristi 5 kg per mėnesį.

Po pirmos savaitės patirties, galima pasakyti kelis dalykus. Minusai:

1. Dieta atima laiko. Praktiškai visą maistą turi ruošti pats, svertis svarstyklėmis. Visuomenines maitinimo įstaigas bent kuriam laikui teks pamiršt.
2. Dieta gyvenimą verčia sanatorija. Ir ne gerąja to žodžio prasme. Valgyti pagal grafiką, dažnai prėskai, niekada pakankamai. Vien vandeniu su citrina ar pu-erh‘u seilėtekio nesustabdysi. Žinoma, gyventi galima, bet energijos mažiau, gyvenimo dinamika lėtėja, o vakare būni piktc. Su draugais mieste ar vakarėlyje esi priverstas keistai elgtis ir aiškintis.
3. Dieta nepadeda taupyti. Nors maisto suvalgai mažiau, ingredientai brangesni. Po 50 g sūrio ar 120 g krūtinėlės lengvai nenusipirksi.

Pliusai? Nežinau, ar smunkančias kelnes galima laikyti pliusu, bet lengvumo ir geresnės (tikėkimės) sveikatos privalumai turtėtų pasimatyti ilgesniame laikotarpyje.

Ką reiktų keisti?

Pirma – išimti iš valgiaraščio keistus patiekalus, kurie valgymą paverčia „baltymų, angliavandenių ir riebalų priėmimo procedūra“.

Antra – geriau paaiškinti, kas visgi svarbu – nevartoti kažkokių produktų ar jų derinių, vartoti tiksliai nustatytą kalorijų kiekį, ar kaip ten. Nes vienur nurodant tikslius gramus ir produktus, kitur paliekant pačiam nuspręsti, ką reiškia „mėgstamos daržovės“ ar „porcija“.

Galop, sunku sriubą ar plovą gaminti kartą per savaitę po vieną porciją 200 gramų – reiktų įvertinti, kad kai neretai praktiškai valgyti tą patį dvi dienas iš eilės. Žinoma, pusryčius ir užkandžius galima kaitalioti dažniau.

Žodžiu – keletą mėnesių taip gal ir galima pagyventi. Tolimesniems laikotarpiams norėtųsi daugiau kūrybos ir džiaugsmo virtuvėje…

Ir dar - įdomu, ar pavyktų laikantis dietos pramisti už 4 litus per dieną (http://ilgius.blogas.lt/tag/maistui-4-ltd)? Gal pabandom? Ką manote Jūs?

Patiko (0)

Rodyk draugams



Komentarai (9) apie "Sunkiai lengva"

  1.   saulias rašė:

    Sveikinu su iniciatyva! Bet, kodel taip drastiskai. Gal vertejo tik atsisakyti kaloringu uzkandziu ir/arba sumazinti porcijas. Del 4 lt, tai zinoma, kad pavyktu, bet ar tai butu visaverte mityba?

  2.   ilgius rašė:

    tikėtia, kad mityba būtų pakankamai vertinga, bet reikėtų daug stipriau pavargti, renkantis ne tik produktus, bet dar ir žiūrėti jų kainos.

  3.   Valdas rašė:

    Svarbiausia yra pradeti ir neperdegti :)
    As pats sugebejau per pora metu priaugt 20kg, dabar jau gal 3 metai kaip bandau juos po truputi nukrapstyt..:)

    o del 4lt/dienai:
    http://www.anarchija.lt/aktyvizmas/14367-socialinis-eksperimentas-kaip-isgyventi-lietuvoje-maistui-skiriant-4-litus-per-diena.html

  4.   ilgius rašė:

    Valdai, būtų įdomu sužinoti metimo palaipsniui patyrimus ir ypatumus - gal kur užrašei :)

    o anarchistai pasirodo sukėlė pas save visą mano valgymo už 4 lt/d epopėją :) ją tikrai kartosiu, tik dar nesugalvojau iki galo, kokiu tiksliai formatu :) žodžiu, to be continued…

    p.s. Ir ačiū už komentarus!

  5.   Valdas rašė:

    Ner cia ka daug pasakot :)
    eksponentinis svorio augimas prasidejo baigus studijas, pradejus dirbt sedima darba ir metus rukyt :)
    Veliau bandant kovot su virsvoriu buvo ir pakilimu ir kritimu. Pries kiek daugiau nei pusmeti nusprendziau kad geriau kad ir po 1-2 kg/men numest, nei draskytis su radikaliom dietom. Rezultatas -10 kg (pries kaledas sveriau 108). Receptas paprastas kaip 2×2: mazesnes porcijos bet dazniau, DAUG vandens, arbatos (2-3l/diena), ir sportas pagal poreiki :) as pasirinkau boksa, nes ten idomiau sportuot nei kilnot gelezius :) per vasara pabegioju Vingio parke kai yra noro :) Svarbiausia viska daryt su saiku ir kad paciam nekiltu diskomforto, tiek del maisto, tiek del sporto

  6.   Kristina rašė:

    As sutinku su Valdu. Paciai teko kankintis su dietomis, kurios is tikruju yra trumplaikes. Nepagyvensi vien tik ‘ant sriubos’,o kaloriju skaiciavimas gali isvesti is proto. Tai turi tapti gyvenimo budu, nes numesti svori galima greitai, bet sunkiausia islaikyti norima kuno mase. Daugiau judeti, butim laimingam, myleti save ir valgyti sveikiau - viskas ko reikia :) As kiekviena diena vaizuoju dviraciu i darba po 14 myliu ir del to sau galiu leisti ir pasmaguriauti karts nuo karto :)vanduo labai padeda metant svori. Man labai padejo zalioji arbata, puikiai tonizuoja, isvalo organizma ir labai padeda bandant atsikratyti nereikalingu kilogramu.

  7.   AukstasKlevas rašė:

    Oho kaip griežtai! Įdomu bus sužinoti, kaip seksis toliau. Na o aš pats šiaip taip prisiverčiau nebevalgyti po 18:00. Stebuklingų pasėkmių nėra, bet bent jau miegu daug geriau ir jau spėjau pamiršti ką reiškia, kai “ėda rėmuo”.

  8.   Lina rašė:

    Na čia aprašyta gana drastiška dieta. Reikia ne dietos laikytis, o keisti mitybos įpročius. Aš nuo sausio daviau pažadą pradėti sportuoti, nes mačiau draugės rezultatus, ir pakeisti mitybos įpročius. Darau treniruotes iš šio psl http://www.bodyrock.tv, čia taip pat surašyta viskas ir apie mitybą (Diet Challenges) - vieną savaitę imiesi vieno mitybos iššūkio taip vadinamo, kitą kito. Man pakako išimti iš raciono įv.saldžius kepinius ir valgyti kas 3 val., nes anksčiau nuolat užkandžiaudavau. Rezultatas mano - sausį svėriau 60, dabar 52 kg ir jokių drastiškumų. O treniruotės tikrai intensyvios, nors ir trumpos 12-30 min. Tinka ir vyrams :)

  9.   Is Oslo rašė:

    Na skaitant apeme jausmas, kad kazkur as tai jau maciau:) ogi savo gyvenime, ir ne karta. Bent man, jokios dietos nepadeda, nes as zinau, kad negaliu apsieiti be valgymo malonumo. Man dietos tolygu blogai nuotaikai ir susidomejimo aplinka stipriu sumazejimu. Brr… nepatinka tai. Taigi nusprendziau daug daugiau judeti - velgi, pradeti reikia protingai, palaipsniui ir greitu rezultatu nesitiketi. Paprasciausiai stengtis iprasti gyventi aktyviai ir sakykim, valgyti ne per velyvas vakarienes su daugiau baltymu. O diena jau ir taip aisku, kad reikia neperalkti, gerti vandens, zalios arbatos ar pan.
    Esu Osle, ir neitiketina, kiek daug zmoniu cia sportuoja!!! ziema-vasara begioja, vazineja dviraciais, vaikscioja ir…valgo gan velyvas vakarienes, bet nutukusiu dar neteko matyti! Taigi, mano nuomone svarbiausia judeti-judeti ir dar karta judeti! :) tada ir paskanavus kazko neims kaltes jausmas:) sekmes!!!!

Rašyk komentarą